Fitgebit Box,
de keuze van Generatie Z

‘Ik ben opzoek naar een grafisch vormgever voor verpakkingen’, dat was de vraag waar Joanna van Agthoven bij mij aankwam. Tijdens het kennismakingsgesprek vertelde Joanna haar verhaal.
 
In het kort: Uit onderzoek blijkt dat de mondgezondheid van jongeren de afgelopen jaren is verslechterd (TNO) – slechts 34% van de Nederlandse jongeren boven de 23 heeft een gaaf gebit. Om jonge monden optimaal gezond te houden wilde de kindertandarts een pakket met mondverzorgingsproducten ontwikkelen, onder de werknaam ‘poetspakket’. Want voorkomen is beter dan genezen.
 
Van haar enthousiasme en missie werd ik net zo enthousiast. We kwamen er al snel achter dat alleen het ontwikkelen van verpakkingen niet genoeg was – we moesten eerst terug naar de basis. Wie is de doelgroep, hoe gaan we deze aanspreken, etc. Hiervoor vroeg ik mijn huisstrateeg Elke van Eijk en copywriter Laurens Kraaijenbrink om mij te helpen.
 
Elke is gestart met deskresearch, op zoek gegaan naar de precieze doelgroep en heeft interessante inzichten verzameld waarmee we het poetspakket verder vorm zijn gaan geven. 

 

DE ALLES IN 1 TOOLKIT VOOR EEN PERFECT GEZOND GEBIT

Ook de werknaam ‘poetspakket’ zijn we gaan aanpakken. Bij rondvragen bleek namelijk dat bijna iedereen bij het woord ‘poets’ in poetspakket vooral denkt aan schoonmaakmiddelen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling, dus hebben Laurens en ik ons een paar uur gesetteld in Anne & Max voor het bedenken van een andere naam.

DE WINNAAR! FITGEBIT BOX

Associatie met algemene gezondheid

Bij een fit lijf hoort ook een fit gebit. Dat wordt een belangrijk deel van de boodschap die we met de Box willen uitdragen.

Het klinkt lekker

Ook belangrijk. Het roept associaties op met de fitbit, fitheid en daarmee fysieke gezondheid. Het heeft een mooie interne rijm, waardoor het makkelijk blijft hangen. En het klinkt kort en punchy en niet te medisch.

DOELGROEP

De overall doelgroep van het poetspakket zijn jongeren tussen de 0 en 23 jaar. Een brede doelgroep, dus focussen we ons eerst op het oudere deel van deze doelgroep (+/- 15 tot 23 jaar). Deze doelgroep ‘Generatie Z’ is opgegroeid met slechte tandverzorging (de ‘redbull generatie’) maar kan nu zelf gaan beslissen hier voortaan beter mee om te gaan.

TWEE CREATIEVE RICHTINGEN

Om de doelgroep op de juiste manier aan te spreken hebben we twee creatieve richtingen bedacht die we met behulp van een online enquête onder de doelgroep hebben getest.

DE UITWERKING

Iets meer deelnemers kiezen voor richting Skip de Bullshit dan voor richting de Gezondere levenstijl. 
Nu de keuze gemaakt is, kunnen we verder met de definitieve verpakkingen, verzenddoos en het maken van de illustraties voor de gebruiksaanwijzingen.
 

Start je eigen avontuur

en maak een afspraak

BeauCreative is een full-service studio voor design, concept en strategie. Met mij aan ‘t werk? Laten we kennismaken met een kopje koffie! Ik vertel je graag wat ik als art director en grafisch vormgever voor jou kan betekenen.

Bezoekadres
Emmalaan 7 
1075 AT Amsterdam