Fitgebit Box,
de keuze van Generatie Z
DE ALLES IN 1 TOOLKIT VOOR EEN PERFECT GEZOND GEBIT
Ook de werknaam ‘poetspakket’ zijn we gaan aanpakken. Bij rondvragen bleek namelijk dat bijna iedereen bij het woord ‘poets’ in poetspakket vooral denkt aan schoonmaakmiddelen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling, dus hebben Laurens en ik ons een paar uur gesetteld in Anne & Max voor het bedenken van een andere naam.

DE WINNAAR! FITGEBIT BOX
Associatie met algemene gezondheid
Bij een fit lijf hoort ook een fit gebit. Dat wordt een belangrijk deel van de boodschap die we met de Box willen uitdragen.
Het klinkt lekker
Ook belangrijk. Het roept associaties op met de fitbit, fitheid en daarmee fysieke gezondheid. Het heeft een mooie interne rijm, waardoor het makkelijk blijft hangen. En het klinkt kort en punchy en niet te medisch.
DOELGROEP
De overall doelgroep van het poetspakket zijn jongeren tussen de 0 en 23 jaar. Een brede doelgroep, dus focussen we ons eerst op het oudere deel van deze doelgroep (+/- 15 tot 23 jaar). Deze doelgroep ‘Generatie Z’ is opgegroeid met slechte tandverzorging (de ‘redbull generatie’) maar kan nu zelf gaan beslissen hier voortaan beter mee om te gaan.
TWEE CREATIEVE RICHTINGEN
Om de doelgroep op de juiste manier aan te spreken hebben we twee creatieve richtingen bedacht die we met behulp van een online enquête onder de doelgroep hebben getest.



DE UITWERKING
Iets meer deelnemers kiezen voor richting Skip de Bullshit dan voor richting de Gezondere levenstijl.
Nu de keuze gemaakt is, kunnen we verder met de definitieve verpakkingen, verzenddoos en het maken van de illustraties voor de gebruiksaanwijzingen.
